英検1級・TOEIC900点からのNHK語学

英語講師です。通訳案内士試験合格しました。

元オウム真理教松本智津夫(麻原彰晃)と元信者の死刑執行のニュースを簡単な英語で説明する

 

NHK WORLD を参照しました。 (更新2018.7.26)

 

 

 

The leader of former Cult Aum was executed on July 6th. 

元オウム真理教の指導者の死刑が執行されました

 

He was 63 years old.

63才でした。

 

Asahara Shoko, his real name was Matsumoto Chizuo, was the leader of a doomsday cult.

麻原彰晃、本名松本智津夫は、カルト教団の指導者でした。

 

His followers released sarin gas in Matsumoto, Nagano Prefecture in 1994, killing 8 people and injuring 640.

教団の信者らは、1994年、長野県松本市でサリンガスを撒き、8人が死亡、640人が負傷しました。

 

They also released sarin gas on the Tokyo subway system in 1995, killing 13 and injuring 6,000.

さらに、1995年、東京の地下鉄でサリンガスを撒き、13人が犠牲となり、6千人が負傷しました。

 

Matsumoto said he didn't instruct them to carry out the attacks.

松本死刑囚は、襲撃の実行を信者らに指示はしなかったと主張していました。

 

But his death sentence was finalized in 2006.

しかし、2006年に死刑が確定しました。 

  

Sources say that he refused to meet his family members or lawyers for the past several years .

関係者によると、ここ数年は、家族や弁護士との面会を拒否していたとのことです。

 

They also say he needed support to take care of himself including bathing.

また、入浴など身の回りのことに手助けが必要だったとのことです。

 

Six former members of the cult were executed on the same day.

同じ日に、教団の元信者6人にも刑が執行されました。

 

Twenty days later, remaining six members on death row were executed.

20日後、元信者の死刑囚6人にも刑が執行されました。

 

 

www.eigo-memo.com

 

www.eigo-memo.com