英検1級・TOEIC900点からのNHK語学

英語講師です。通訳案内士試験合格しました。

【七夕】を簡単な英語で説明する

 

私が受けた通訳案内士二次試験では「七夕」が出題されました。

 

People celebrate tanabata or star festival on July 7th. 

7月7日は七夕を祝います。

 

f:id:eigo-learner:20191124112940p:plain

 

 

 

This is based on an old Chinese legend.

これは昔の中国の伝説に基づいています

 

Long time ago, there was a weaver named Orihime.

昔、織姫という機織りがいました。

(機織り:ウーバ)

 

A man named Hikoboshi was taking care of cows.

彦星という名の男性は牛の世話をしていました

 

They were working hard, but after they fell in love, they became lazy.

二人は働き者でしたが、恋に落ちてからは怠けるようになりました。

 

This made the god so angry that he separated them across the Milky Way.

これが神の怒りにふれ、二人は天の川を挟んで離されてしまいました。

 

Now, they are allowed to see once a year at the night of July 7th if the sky is clear.

今では、二人は7月7日の夜、天気がよければ会うことを許されています

 

People celebrate this day by decorating bamboo branches with strips of colorful paper called tanzaku.

人々は笹に色とりどりの短冊を飾りつけてこの日を祝います。

 

Their wishes are written on tanzaku.

短冊には願いが書かれています。

 

The day to celebrate tanabata differs from region to region.

七夕を祝う日は、地域によって異なります