英検1級・TOEIC900点からのNHK語学

英語講師です。通訳案内士試験合格しました。

「記録的大雪」「~センチの積雪」は英語で?

 
英語で
「記録的大雪」は

record snowfall
record heavy snowfall

です。



大雪や寒さの英語表現をNHK WORLD より集めました。


A cold air mass brought record heavy snowfall in western Japan.
寒波が西日本に記録的大雪をもたらしました。


It was snowing heavily last night.
昨夜は大雪でした。


Western Japan was hit by heavy snow.
西日本は大雪に見舞われました。


It was a record heavy snowfall.
それは記録的大雪でした。


Snow was 1.5 meters deep in Tottori.
鳥取では、積雪1.5メートルでした。


We had 5 cm of snow in Tokyo.
東京では、積雪5センチでした。


The early morning low was minus 3℃.
明け方の最低気温は-3℃でした。


We usually don't have so much snow at this time of the year.
この時期にこんなに雪が降るのはめずらしいです。


We usually have this much of snow at this time of the year.
この時期はいつもこれくらい雪が降ります。

  

 

www.eigo-memo.com

  www.eigo-memo.com