英検1級・TOEIC900点からのNHK語学

英語講師です。通訳案内士試験合格しました。

「大坂なおみ全豪オープン優勝、日本人初の世界ランキング1位」を簡単な英語で説明する

 

「大坂なおみ選手の全豪オープン優勝」のニュース(NHK WORLDほか)を参照しました。

 

 

 

Japanese tennis player Naomi Osaka has won the women's singles title at Australian Open.

テニスの大坂なおみ選手が、全豪オープンのシングルス女子で優勝しました。

 

Osaka defeated Petra Kvitova and has become the first Japanese player to win the Australian Open.

大坂選手はペトラ・クビトヴァ選手を破り、日本人で初めて全豪オープン優勝者となりました。

 

Due to this victory, she has become the top tennis player in the world ranking

この勝利で、大坂選手は世界ランキング第1位となりました

 

She was born in Japan to a Haitian father and a Japanese mother.

大坂選手は、ハイチ人の父と日本人の母との間に、日本で生まれました。

 

She has lived in the US since she was three years old. 

3才のときからアメリカに住んでいます。

 

In September, 2018, she defeated Serena Williams and won the US Open to become the first Japanese player to win a Grand Slam tournament.

2018年9月、全米オープンでセリーナ・ウィリアムズを破って優勝し、日本人初のグランドスラム覇者となりました。

 

She is known for her shy, candid personality.

彼女は、控えめで飾らない人柄で知られています