英検1級・TOEIC900点からのNHK語学

英語講師です。通訳案内士試験合格しました。

【英会話タイムトライアル】英文と和訳:スティーブさんとジェニーさんの図書館イベントの思い出

 

NHKラジオ『英会話タイムトライアル』でのお二人の会話をディクテーションし、和訳しました。 

 

 

 

 

f:id:eigo-learner:20190308181745j:plain

 

S:Jenny, have you ever been to an event at a library in the US ?

ジェニー、アメリカの図書館のイベントに参加したことある?

 

J:Yes, I remember going to events at the library when I was littel.

ええ、子どものころ、図書館のイベントに行ったことを覚えているわ。

 

S:What kind of event was it ?

どんなイベントだった?

 

J:It was a reading event.

読み聞かせだったわ。

Someone would read a story to a group of children.

子どもたちに本を読んでくれたの。

How about you, Steve ?

スティーブは?

Have you ever been to an event at the library ?

図書館のイベントに参加したことある?

 

S:Well, when I was little, my favorite event at the library was ...

えーっと、子どものころ図書館のイベントで大好きだったのは…

Can you guess, Jenny ?

ジェニー、わかる?

 

J:It must be a sporting event ?

スポーツのイベントでしょ?

 

S:I like sports now, but I didn't like sports when I was little.

今はスポーツが好きなんだけど、子どものころは好きじゃなかった。

When I was little I loved puppets.

子どものころは、人形劇が大好きだったんだ。

 

J:Oh, that's right !

まあ、そうよね!

Lots of libraries do a puppet show.

多くの図書館で人形劇をやっているわ。

 

S:But as an adult, I've also been to events.

でも、大人になってもイベントに行ってるんだ。

There was a great event about butterflies.

蝶に関するすばらしいイベントがあったんだ。

That was a good event at a library near my mom's house. 

母の家の近くの図書館でやっていたいいイベントだったよ。

 

 

なんか、ほっこりしますね。